2014. április 17., csütörtök

Így készül: "Megvalósítod az álmaid?"

Egy kedves barátnőmnek, Boglárkának ajánlom ezt a bejegyzést. :)

Azt szeretném részletesebben megmutatni, hogyan készült el egy rajzom, képekkel, és némi kiegészítő szöveggel, tanácsokkal. :)

első próbálkozás...

felvázolva...
nem jött össze.
radírt neki.


második próbálkozás már sikerült.
a szemüregnek való kör az ne legyen szabályos kör, kicsit inkább (ez esetben) a bal alsó "sarka" és a jobb felső "sarka" legyen egy picit megnyújtva.
az orrüreg, hasonlítson egy fél vízcseppre, de csak akkor, ha ennyi látszik belőle.


valahogy így kell kinéznie... :)
a szemüregnél az az érthetetlen forma ott jobb oldalt a tetejénél, az majd az árnyékolásban fog fontos szerepet játszani, ahogy a fogak felé az a két vonal, illetve, az orrnál a tetejénél és az aljánál azok a hurok szerű akármik.

kicsit ferdén, kell fogni a ceruzát.

az alja felé kicsit több szürkét raktam, hogy még jobban kihozza a hatást. azért így fényképeztem közben, hogy látszódjon, hogy kell a ceruzát megfogni (na ezt most úgy mondtam mintha még értenék is ahhoz amit csinálok :P ) , hogy szép egyenletesen lehessen vele színezni, mert a csíkozós-szálkázós színezés nem minden esetben nyerő. ;)

a túnusozásnál is így fogtam a ceruzát.
A sorrend teljesen mindegy, a lényeg, hogy térlátással nézze az ember a rajzát, és úgy töltse ki, hogy egy fényképen látná a színeket, árnyékokat.

a végeredmény (a lánc az előtte lévő órás rajzomnál volt, rajzfüzet átka I. :) )

a fogakat így árnyékoltam. (mehetett volna rá egy kis vér, de most már mindegy.)
itt szigorúan tilos az ujjal maszatolás, mert akkor nagyon egybe folynak az árnyalatok. hosszabb-rövidebb, erősebb-halványabb vonalakat húzkodtam össze-vissza. :)

itt vonalzóval támadtam, hogy szép egyenletes vonalakat húzhassak. ezek lesznek a téglák

amik egyelőre még csak rácsok.

a kapucnis alakkal folytattam (most hogy így nézem, egy kakas jut róla eszembe... úristen, miket rajzolok :D :P :D )
a haja csak azért van ott, hogy kicsit felismerhetőbbé tegye az alakot.
itt egy kicsit befigyel a drapéria rajzolás is (pedig hogy utáltam mikor régen a suliba mindig egy rongyot kellett rajzolnunk... most mégis jól jött!)

a téglák sötétebbik részeit egyesével árnyékoltam, majd ujjal elmaszatoltam.

kicsit kierősítettem, szintén elmaszatoltam, majd a széleiket még egyszer áthúztam.

a felirat is felkerült.
ez az "ARE YOU REALIZE YOUR DREAM?" szöveg annyit tesz magyarul: "MEGVALÓSÍTOD AZ ÁLMAID?"

kicsit kivastagítottam, és elkezdtem megcsinálni apró halvány vonalakkal az elfolyásokat.

minden betűnél kicsit máshogy, hogy jól kihozza a graffiti-s hatást.



elkészültek az elfolyások, most kicsit halovány lett a koponya, ezért azt kell újra tónusoznom, de csak kicsit kell ráerősítenem.

hogy így nézzen ki.
A szeme az ijesztgetés kedvéért lett ilyen (nem tudom ki ijed meg tőle, rokon kislány talán igen)
az orra pedig a térlátással magyarázható. :P

ilyen lesz a végeredmény

mivel elvileg a koponya is graffiti, oda is kellenek ilyen izék, apró vonalak amiket elfolyásnak nevezünk el, így azokat is oda rajzolgattam. némelyiket kicsit erősebben, némelyiket kicsit halványabban.

már majdnem kész, csak az utolsó lépés van hátra:

a radírozás, hogy szépen beleilleszkedjen a környezetébe.
én így fogtam a radírt, hogy egyenletes szélességben radírozzam le a kilógó vonalakat.

a felhasznált eszközökkel (kezdek feledékeny lenni, lehagytam a vonalzót...)
a rotring a szöveghez kellett csak, meg az elfolyásokban, szintén a szövegnél, használtam.

ééés, elkészült.
nekem körülbelül három órát vett igénybe. :)

Remélem, tetszett. Legközelebb is hozok majd ilyen bejegyzéseket. :)

~peace foREVer
Beth

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

"Mindenki azt akarja, hogy a barátod legyen. Rázd le őket... fogj velük kezet, légy barátságos, de tudd mire megy ki a játék."

- W. Axl Rose